آیین رونمایی از ۱۶ دستگاه اتوبوس‌ جدید شهری و ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه
204

آیین رونمایی از ۱۶ دستگاه اتوبوس‌ جدید شهری و ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه

به گزارش ارتباطات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه، در آستانه نیمه شعبان؛ سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود(عج) طی آیین ویژه‌ای با حضور رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، دادستان، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر ارومیه و جمعی از مقامات و مسئولین استانی و شهری و رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و جمعی از همکاران تعداد ۲۶ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ارومیه شد.

۱۶ دستگاه از این اتوبوس‌های جدید از مجموع ۵۵ دستگاه اتوبوسی است که مدیریت شهری کلانشهر ارومیه در راستای سیاست توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری خریداری نموده و قرار است تا پایان سال جاری ۶ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تحویل شهرداری کلانشهر ارومیه شود.لازم به ذکر اینکه اعتبار هزینه ای بابت این ۱۶ دستگاه جدید و ۱۰ دستگاه بازسازی شده رقمی بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال بوده است.
اعتبار صرف شده برای بازسازی ۱۰دستگاه  اتوبوس‌ ۶۵ درصد کمتر از هزینه های مشابه و مورد نیاز بوده که تلاش و همت پرسنل خدوم و زحمتکش واحد فنی و بازسازی سازمان  کاهش هزینه ای  ۷۰ میلیاردی ایجاد و مورد صرفه جویی واقع شده است.
همچنین در این آیین ویژه، ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌هایی که باتوانمندی و تلاش شبانه روزی عوامل فنی و پشتیبانی اتوبوسرانی با کمترین هزینه و فقط با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال مورد بازسازی کامل قرار گرفته بودند وارد سیستم حمل و نقل عمومی شدند.

در خاتمه این مراسم، بعد از بازدید مقامات و مسئولین حاضر، ۲۶ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده دارای امکانات ویژه، ضمن رژه نمادین از خیابانهای اصلی شهر برای خدمات دهی و جابجایی شهروندان ارومیه در خطوط تعین شده  به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه پیوستند.
در این راستا برابر دستور شهردار کلانشهر ارومیه به میمنت عید بزرگ نیمه شعبان وبه برکت ورود اتوبوسهای جدید شهری به ناوگان عمومی حمل ونقل شهری به مدت ۲ روزبه شهروندان عزیز  ارائه خدمات رایگان انجام خواهد پذیرفت.

مطلب قبلی جلسه کمیته انضباطی رسیدگی به تخلفات و حل اختلاف موضوع ماده ١٧ اتوبوسرانی
مطلب بعدی پیام تبریک رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه به مناسبت فرا رسیدن سال 1402

قدمت شهر كهن و تاريخي اروميه به هزار سال قبل از ميلاد برمی گردد و شهر بزرگ اروميه بدليل همسايگی با سه كشور آذربايجان ، تركيه و عراق يكی از شاهراههای اصلی ترانزيتی تجاری و موصلاتی و استراتژيكی ترين با كشورهای اروپایی است

دی ان ان