ناصر سعید آبادی در گفت وگو با ایسنا افزود: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه ۱۳سال است بنابراین می توان گفت ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی هستند.
رئیس سازمان مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۶۰درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی
وی با اشاره به اینکه تمامی تاکسی هاباعمر بیش از ۱۰سال باید مورد نوسازی قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۳۴ دستگاه تاکسی از نوع گردشی، خطی و تلفنی و فرودگاه در سطح شهر ارومیه فعالیت دارند.
سعید آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸۰دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گرفت و تاکسی سمند سورن جایگزین به جای تاکسی فرسوده تحویل به مراکز خرید شد.
رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: دلیل عدم رغبت مالکان تاکسی های فرسوده برای نوسازی و خرید تاکسی جایگزین، موضوع نقدی بودن پرداخت مبلغ خودروی تاکسی جدید است که خارج از توانایی مالی مالکان تاکسی های فرسوده است.
وی یاد آور شد: برای سال جاری پیگیری های لازم برای اخذ منابع مالی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در حال انجام و رایزنی است که به محض تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مالکان تاکسی های فرسوده اطلاع رسانی خواهد شد.
سعیدآبادی اظهار کرد: یکی از چالش ها و مشکلات اساسی که در چند سال اخیر باعث آسیب جدی به ناوگان تاکسیرانی و کم رنگ شدن جایگاه تاکسی ها و آژانسهای تلفنی شده است موضوع فعالیت بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی مسافربر اسنپ و تب سی در سطح شهر است که بدلیل اینکه قریب به اتفاق رانندگان اسنپ دو شغله هستند لذا بعضا برای سرگرمی چند ساعتی بعنوان راننده اسنپ فعالیت کرده و کرایه کمتر نیز برایش صرف می کند ولی رانندگان تاکسی که شغل فعالیت آنها رانندگی تاکسی است بدلیل جذب مسافران توسط اسنپ حتی هزینه تعمیر و نگهداشت روزانه آنها هم تامین نمی شود به همین خاطر با وضعیت موجود فعلا توسعه ناوگان تاکسیرانی در برنامه و براساس سیاست های سازمان ملحوظ نظر نبوده و صرفا در جهت بازسازی اتوبوس ها اقدام خواهد شد.
سعید آبادی ادامه داد: برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک نیز چندین شرکت مراجعه و هر کدام محصول و یا خدمات خاص خود را ارائه می کنند و نهایتا پروپزال لازم برای بکار گیری از تکنولوژی بروز و جدید تهیه شده است.